Kungsladugårds BK

  • Kungsladugårds BK
  • Dam-/Flicklag
    • Damlaget
    • Flickor -11
    • Flickor -13
    • Flickor -14
    • Flickor - 15
    • Flickor - 16
    • Flickor -17
    • Flickor-18
    • Flickor -19
    • Flickor -20
  • Herr-/Pojklag
    • Herrlaget
    • Pojkar -08 Nationellt (KBK1)
    • Pojkar -08 Svår (KBK2)
    • Pojkar -10
    • Pojkar -11
    • Pojkar -12
    • Pojkar -13
    • Pojkar - 14
    • Pojkar - 15
    • Pojkar - 16
    • Pojkar -17
    • Pojkar -18
    • Pojkar -19
    • Pojkar -20
  • Viktiga föreningsgrupper
    • Styrelsen
    • Gamla KBK:are
  • Logga in
Kungsladugårds BK

Fyll i din e-post så skickar vi ett mejl med en länk där du kan sätta ett nytt lösenord.

Mejl skickat!

Vi har skickat ett mejl till din e-postadress med en länk där du kan sätta ett nytt lösenord.

Sätt ett nytt lösenord för

Länken har redan använts för att sätta ett lösenord.
Länken är endast giltig i 7 dygn.
Oj då, du har klickat på en gammal eller bruten länk.

Lösenord sparat!

Logga in Tillbaka till inloggning Glömt lösenordet?

 

 
Hem Nyheter Våra lag Kalender Dokument Kontakt Medlemsavgift Börja spela i KBK Material och Kläder Uthyrning klubblokalen Leif Anderssons Minne
"Cowboyen" Stipendiater Fonden Stadgar
Träningstider Föreningsdomare Fotbollsskolan 2025 Skador - SportRehab Sponsring Manual Admin i lag
Bli stödmedlem KBK på Facebook Göteborgs Fotbollsförb. Svenska Fotbollsförb. Apelsinplan (hitta.se) Planstatus Apelsinplan

Administration i lag

Adminmanual - Innehållsförteckning

 

  1. Kontaktuppgifter Göteborgs Fotbollförbund
  2. Bokning och avbokning av plantider
  3. Närvaroregistrera verksamheten
  4. Lägga till nya lagmedlemmar på hemsida
  5. Lägga till målsmän på hemsida
  6. Ta bort medlemmar från hemsida
  7. Hantering av lagkassa
  8. Serieanmälan
  9. Matchändringar
  10. Cuper
  11. Licensiering och registrering av spelare
  12. Elektroniska laguppställningar 13 år och uppåt
  13. Dispenser för överåriga spelare
  14. Registrering av asylsökande
  15. Lägga in träningstider och andra aktiviteter i lagkalender
  16. Synka säsongens matcher till lagkalendern
  17. Frågor kring domare
  18. Material

Kontakt med Svenska Fotbollförbundet respektive Göteborgs Fotbollförbund

Göteborgs Fotbollförbund administrerar 3-mot-3, 5-mot-5, 7-mot-7, 9-mot-9 och 11-mot-11-seriespelet som våra lag deltar i. Har du en administrativ fråga gällande matcher ställer du den direkt till Göteborgs Fotbollförbund. 

 

Kontakt Göteborgs Fotbollförbund

 

Här har ni även en länk till Göteborgs Fotbollförbunds hela manual gällande tävlingsbestämmelser och representationsbestämmelser. Där kan ni hitta allt mellan himmel och jord.

 

Göteborgs Fotbollförbund har även en dokumentbank om du söker ett visst dokument. 


Bokning och avbokning av plantider

Kontakta bokningsansvarig på kontaktuppgifterna på hemsidan för både bokningar och avbokningar: Kontakt

 

Ha framförhållning och gör avbokningar så tidigt som möjligt. Ju närmare bokningstiden man gör avbokningen, desto dyrare blir det. 

 

Då du vill boka 11-mot-11-planen kan du själv titta efter lediga tider på följande länk. Planschema Apelsinplan

 

Då du vill boka vår egen 7-mot-7-plan Sjöbaren Arena kan du se i kalendern på vår huvudsida när den är ledig. Kalender huvudsida. Föreningen har fördelat träningstiderna enligt följande schema: Plantidsfördelning internt i klubben. 


Närvaroregistrera verksamheten

Närvaroregistreringen görs enkelt genom appen SvenskaLag men kan även föras in under aktiviteten på hemsidan. 

 

Om en aktivitet inte finns inlagd läggs den in på hemsidan i lagets kalender.

 

Då laget har teoretiska träffar är det viktigt att det framgår i aktiviteten i kalendern för att rätt bidrag ska kunna sökas. Det är viktigt att även ledarmöten, föräldrarmöten, mm förs in som aktiviteter och att närvaro förs in då det är möjligt. 

 

Om laget har en teoretsisk träff i samband med en träning eller match läggs träffen och träningen/matchen som separata aktiviteter.


Lägga till nya medlemmar

När man är inne på lagsidan på hemsidan kan man skrolla längst ner. Där syns en text "Är du ny i laget i KBK? - Anmäl dig här!" 

 

Länken leder till ett formulär som fylls i av nya spelare. Föreningsansvariga kommer sedan att godkänna registreringen. 


Lägga till målsmän - koppla till spelare

Med ett uppdaterat register med kontaktuppgifter och personnummer till målsmän är det enkelt för föreningen att söka bidrag för möten och för er tränare att komma i kontakt med föräldrar. 

 

Det är även enklare för målsmän att få till sig rätt information om de har fler än ett barn i föreningen. 

 

Inloggad ledare med rätt behörigheter: Klicka på er lagsida -> Klicka på truppen -> Klicka på den aktuella spelaren -> Klicka på "målsmän" -> Klicka på "Välj målsman för..." -> Sök på namnet -> Lägg till...


Ta bort medlemmar

Då du som administratör för ett lag är inloggad på hemsidan kan du ta bort en spelare eller ledare från laget. 

 

Du klickar då på kugghjulet uppe i högra hörnet och sedan på "Personer". 

 

En lista på alla personer i laget visas. Genom att klicka på den röda ikonen tas personen bort från laget. 

 

All närvarostatistik, kontaktuppgifter, mm sparas även då personen tas bort så var inte orolig över att du tar bort data som senare kommer att behövas längre fram i tiden. 


Lagkassa

Er lagkassa sköter föreningen om. Intäkter till lagkassan sätts in på föreningens konto. Uppge vilket lag pengarna tillhör då de sätts in. Föreningens kassör ansvarar för att summan i lagkassan sammanställs. 

 

Lagansvariga kan sedan kontakta föreningens kassör för tillgång till lagkassan. 

 

Kontakta föreningens kassör vid frågor och mer info. Kontaktuppgifter till kassör.


Serieanmälan

Görs i FOGIS av lagansvariga i laget. Se till att lämpliga personer i lagen har behörighet till FOGIS. 

 

Vid frågor - kontakta Marcus Angelin


Matchändringar

Görs för 9-mot-9 och 11-mot-11-matcher enligt Göteborgs Fotbollförbunds instruktioner i länken:

 

Matchändringar


Cuper

Cuper finansierar lagen genom sin lagkassa. 

 

Länkar till cuper finns under denna länk. 


Licensiering/registrering av spelare i Fogis

REGISTRERING och LICENSIERING är två olika saker. 

 

Registrering av spelare är obligatoriskt från det att spelare deltar i matcher för 13-åringar och äldre. Alltså även om spelaren är t ex 11 år men deltar i en match för 13-åringar. 

 

Licensiering av spelare är obligatoriskt från 15 år.

 

Både registrering och licensiering görs genom Svenska Fotbollförbundets adminsystem "FOGIS". Ta kontakt med Marcus Angelin för att få rätt behörigheter i FOGIS.  

 

Vid registrering i FOGIS väljs registreringstyp "Fotboll Ungdom" för spelare 14 år eller yngre. Registreringstyp "Fotboll" väljs för spelare 15 år eller äldre. 

 

Länk till Fogis

 

Licensregler spelare 15 år och uppåt

 

Spelarregistrering


Elektroniska laguppställningar från 13 år och uppåt

Elektroniska laguppställningar är obligatoriska från 13 år och äldre. 

 

För att en spelare ska kunna läggas in i en elektronisk laguppställning krävs att spelaren är registrerad. Se mer info under rubriken "Licensiering/registrering av spelare".

 

En elektronisk laguppställning görs i Svenska Fotbollförbundets adminsystem "FOGIS". Logga in i FOGIS -> Klicka laget som ska spela -> Klicka på matchen (matchnumret) -> Leta reda på spelare och ledare som ska deltaga -> Spara laguppställningen och skriv ut ett exemplar som ges till matchens domare före matchstart.

 

Länk till Fogis

 

Kontakta ansvariga i föreningen för att få ett Fogis-konto.


Dispenser för överåriga spelare

Dispenser för överåriga spelare kan sökas hos Göteborgs Fotbollförbund. Dispenser söker föreningens ansvariga. Varje dispensansökan innebär en kostnad. Ta kontakt med någon ansvarig i föreningen för att diskutera hur ni ska göra med dispensansökan. 


Registrering nyanlända flyktingar i lag

En blankett för registrering av asylsökande hittas i Göteborgs Fotbollförbunds dokumentbank. 

 

Göteborgs Fotbollförbunds dokumentbank


Lägga in träningstider och andra aktiviteter i lagkalendern

Görs enkelt genom att klicka på det gröna plustecknet i lagets kalender då du är inloggad på hemsidan. Fyll sedan i nödvändiga uppgifter samt om träningen ska upprepas (t ex varje vecka). 


Synka matcher till lagets kalender

Det är enkelt att synka alla matcher laget har under säsongen till lagkalendern på hemsidan. 

 

Du som är inloggad och har rätt behörigheter på hemsidan: Gå till er lagsida -> Klicka på fliken "Matcher" -> Klicka på "Lägg till säsong" -> Leta reda på er serie i rullisten och fyll i obligatoriska uppgifter

 

Klart! 


Material

  1. Ledarkit

Förser klubben ledaren med. Består av t-shirt/piké, shorts och strumpor. Beställs via Materialansvarig, men går att se hur de ser ut på Klubbens sida hos Intersport: https://team.intersport.se/kungsladugard-bk/paket/bundlemixid-13689

 

  1. Ledaroverall

Köps i shopen ovan alt. låna av klubben då vi även köper in dessa, dock utan namntryck.

Vill Du låna en så återkom med storlek till Materialansvarige.

 

  1. Vinterjacka

Klubben köper in en vinterjacka, s.k. ”Bench jacket” till varje ledare där klubben sponsrar halva kostnaden. 

Den finns inte att köpa i det vanliga Intersport-sortimentet, kontakta Materialansvarige.

 

  1. Förbandsväska

Varje lag får en förbandsväska med div. prylar i. Fylls på vid behov, kontakta Materialansvarige.

 

  1. Matchställ

Klubben förser varje lag med matchställ och på senhösten efter säsong inventeras befintliga ställ och nästa säsong förbereds;

* Finns tillräckligt med tröjor i rätt storlek?

* Kan yngre lag ärva äldres?

* Vad ska köpas in?

Ansvaret ligger hos styrelsen att samordna detta.

 

  1. Strumpor och shorts spelare

Den enskildes eget ansvar, men följ klubbens färger (vita shorts / vita strumpor). Finns numer möjlighet att även köra med svarta shorts och svarta strumpor.

 

  1. Träningsmaterial

Konor, västar mm finns i containern vid Sjöbaren alt. stora förrådet i klubbhuset. Saknas material hör man av sig till Materialansvarige.

Notera att all träningsmaterial ägs gemensamt av klubben och det är allas ansvar att hålla ordning och reda samt att vara aktsamma om materialet.

 

8. Bollar

Varje lag får ett antal bollar som ungefär motsvarar antalet spelare i laget.

Vid säsongsslut inventeras vad varje lag har och en planering för nästa års säsong görs. Detta är styrelsens ansvar.

Notera att varje lag ska vid träning och match se till att varje boll som plockas ut ur förråd också läggs tillbaka. Förslagsvis görs detta som en rutin där spelarna hjälper till.


Redigera sidrubrik

Skriv ut
Tjäna pengar till föreningen
Levererat av Gratis lagsida, medlemsregister och faktureringssystem till föreningen